پیچ و رولپلاک سنگ نما

پیچ و رولپلاک سنگ نما


نحوه پیچ و رولپلاک سنگ نما به شکل اصولی

برای اینکه بتوانید نحوه پیچ و رولپلاک سنگ نما را به شکل اصولی و استاندارد بر روی نمای ساختمان اجرا کنید، باید چندین نکته مهم را مد نظر قرار دهید.

اول اینکه از جنس سنگ نمای خود اطلاعات لازم را به دست آورید برخی از سنگ نماها نیاز به دقت و ظرافت بیشتری در حین سوراخ کاری و پیچ کردن دارند.

چنین سنگ هایی احتمالا زمان بیشتری را برای سوراخ کاری می‌طلبند. ابعاد سنگین نما نیز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در واقع این پارامتر نیز نحوه پیچ و رولپلاک سنگ نما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

پیچ و رولپلاک سنگ نما

پیچ و رولپلاک سنگ نما

نحوه پیچ و رولپلاک سنگ نما در نقاط دور از دسترس

شما نمی توانید انتظار دسترسی به هر نقطه ای را از فردی که با داربست بر روی ساختمان مشغول به کار است، داشته باشید اما خوشبختانه راپل کاران امکان صعود به نقاط مختلف ساختمان را دارند.

حواشی و زوایای نمای ساختمان یکی از نقاطی هستند که معمولاً خارج از دسترس و خارج از دید باقی می مانند.

در نتیجه ممکن است ساخت و ساز مربوط به حواشی یا نماکاری مربوط به این قسمت ها به خوبی انجام نشود.

زمانی که نحوه پیچ و رولپلاک سنگ نما به کمک طناب راپل انجام می ‌شود، امکان تسلط بر روی نما نیز فراهم می شود.در نتیجه راپل کاران می توانند تمام نقاط ساختمان را به خوبی تحت پروسه مقاوم سازی قرار دهند.

سرعت انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما با راپل افزایش پیدا می کند، سقوط راپل کاران نیز ممکن است بر اثر بی احتیاطی و سهل انگاری اتفاق بیفتد.

زمانی که طناب پوسیده باشد و افرادی که قرار است با آن کار کنند، به این موضوع توجه نداشته باشند، احتمال سقوط به وجود می آید اما در کل طناب راپل نسبت به سایر روش هایی که برای بالا رفتن عایق کاران و نماکاران مورد استفاده قرار می گیرند، ایمن تر است.

نحوه پیچ و رولپلاک سنگ نما به شکل گام به گام

برای شروع نحوه پیچ و رولپلاک سنگ نما ابتدا باید بر روی تمیزی نما متمرکز شوید. نماهای ساختمانی در معرض انواع آلاینده های جوی و محیطی قرار دارند. بنابراین پاکسازی آن ها قبل از شروع فرآیند پیچ و رولپلاک سنگ نما اهمیت دارد.

ابتدا نقاط اضافی به وجود آمده بر روی نمای ساختمان را پاکسازی کنید. در ادامه نیز از محلول های مناسب برای شستشوی سنگ نمای ساختمان کمک بگیرید.

بعد از اینکه فرایند پاکسازی نمای ساختمان را انجام دادید، برای ادامه مراحل پیچ و رولپلاک سنگ نما ابزار و تجهیزات مناسب را انتخاب کنید.

ادامه نحوه پیچ و رولپلاک سنگ نما به شکل گام به گام

یکی از مهمترین ابزاری که در نحوه پیچ و رولپلاک سنگ نما تاثیر قابل توجهی دارند، پیچ ها می باشند. پیچ ها باید به شکل استاندارد انتخاب شوند. طوری که در برابر شرایط جوی و محیطی مقاومت لازم را داشته باشند.

فراموش نکنید که پیچ‌ ها مهمترین عناصری هستند که برای مقاوم سازی سنگ نما استفاده می ‌شوند. بنابراین باید حد بالایی از استانداردها و نکات لازم برای پیچ کردن سنگ نما را داشته باشند.

اول اینکه بیشتر پیچ هایی که برای این فرایند مورد استفاده قرار می گیرند، معمولاً اندازه ای برابر با 6 سانتیمتر دارند. از طرفی جنس در نظر گرفته شده برای این نوع پیچ ها گالوانیزه می ‌باشد.

گالوانیزه روکش مقاومی برای پیچ ایجاد می‌ کند و آن ها را در برابر عوامل جوی از جمله رطوبت مقاوم خواهد کرد. بنابراین پیچی که با روکش گالوانیزه در نحوه پیچ و رولپلاک سنگ نما مورد استفاده قرار می گیرد، به مراتب از استحکام و دوام بیشتری برخوردار است.

مته نیز یکی از تجهیزاتی است که امکان سوراخ کاری را بر روی نمای ساختمان فراهم می کند. مته ها دارای قدرت و شدت مختلفی هستند که شما میزان قدرت آن ها را با توجه به نوع سنگ، ابعاد و ضخامت آن مشخص می کنید.

این مسئله برای جلوگیری از آسیب به سنگ نما در نظر گرفته می شود. بنابراین ما به شما توصیه می‌ کنیم در مورد چنین مسائلی ابداً سهل انگاری نکنیک چون هر گونه غفلت و سهل انگاری می تواند آسیب زدن به سنگ نما را به همراه داشته باشد و شما را متضرر کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

برای راپل کاری ساختمان همین حالا با ما تماس بگیرید.

09133373585

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09133373585